Krajowe Stowarzyszenie Inicjatyw wraz z Gminą Dobre i Gminą Liw realizowało w okresie od 01-01-2012r. do 28-02-2012r. projekt pt. Efektywne zarządzanie – kompetentny urząd.

Projekt współfinansowany był ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.

 

    Jednym z celów stawianych sobie przez władze Gminy Liw i Gminy Dobre była poprawa jakości pracy pracowników m.in. przez podniesienie sprawności administracyjnej urzędów.

 

Projekt zakładał udział 44 pracowników dwóch Urzędów: z Gminy Liw 20 osób i 24 osoby z Gminy Dobre, którzy zostali objęci różnorodnym wparciem.

W ramach projektu w ramach szkoleń i doradztwa zrealizowano zajęcia w n/w zakresie:

  • Budżet zadaniowy
  • System rozwoju kompetencji kadr
  • Zwiększenie skuteczności poboru opłat i podatków lokalnych
  • Wdrożenie zasad przejrzystości urzędu poprzez publikowanie danych w BIP

oraz realizowane były szkolenia ogólne z zakresu obsługi komputera.